Wiedza dla Wolności

Żółtko jajka – skarbnica zdrowia

(aktualizacja 2021-08-28)

Żółtko jajka zawiera  wszystkie potrzebne składniki aby narodziło się nowe, zdrowe życie. Dla Ciebie to też jest znakomita skarbnica zdrowia.

Pamiętaj!

Żółtko tylko na miękko. Żółtek możesz zjeść nawet 15 dziennie (na miękko !!!, na surowo). Całych jajek zaleca się maksymalnie 2, choć niektórzy jedzą ich więcej w całości.

Żółtko jajka ma najlepsze białka i bardzo wartościowe tłuszcze. Ma też bardzo wiele związków, półproduktów, których organizm nie musi wytwarzać. Ma cała energię do zbudowania kurczęcia. Dlatego żółtka są tak wartościowe biologicznie.
dr Jan Kwaśniewski
Blog:

Codzienny rytuał

Codziennie jem 4 żółtka jajek (do 2018-11-07 jadłem po 3 żółtka dziennie ponad rok), kupowanych u gospodarzy na targu, czyli od kur które biegają na podwórku.

Jajka zalewam wrząca wodą na maksymalnie 2,5 min. tak aby żółtko w środku nie przekroczyło 41 °C. Odcedzam sitkiem do jajek tak aby odlać nie ścięte jeszcze białko.

Jak mam ochotę na smażone to … Topię na patelni tłuszcz ze skwarkami, dodaję pokrojony salceson lub kiełbasę i jak się podgrzeją to dodaję żółtka jajek wyłączając gaz. Żółtko delikatnie się zetnie (w zasadzie zagęści) wykorzystując tylko ciepło zgromadzone przez produkty, które były na patelni.

Śniadanie w Tanzanii

Od lipca 2021 roku, kiedy już ponad rok przebywam większą część czasu w Tanzanii, jem na śniadanie 6 żółtek, podsmażonych na tłuszczu i skwarkach z karkówki wołowej (przygotowywanych samemu). Do tego ok 50 g masła min. 82% i kilka ząbków czosnku ok. 5 gram.

Dar es Salaam, Tanzania, 2021-08-25
Składniki Waga



Stosunek do białka Wartość

porcji Białka Tłuszcze Węglowodany suma Białka Tłuszcze Węglowodany energetyczna

[g] [g] [g] [g] [g] [-] [-] [-] [kcal]










żółtko 120.00 18.60 33.84 0.00
1 1.82 0.00 380.40
karkówka wołowa tylko tluszcz (suahili: nundu) 15.00 0.36 13.35 0.00
1 37.08 0.00 119.55
masło 50.00 0.30 41.50 0.40
1 138.33 1.33 376.50
czosnek 5.00 0.32 0.03 1.43
1 0.08 4.45 7.60











190.00 19.58 88.72 1.83 110.12 1 4.53 0.09 884.05

Smacznego i Zdrowego !!! żółtka 🙂

Właściwości fizykochemiczne jaja:

http://web.archive.org/web/20140202170838/http://www.nutrivitality.pl/jaja-i-produkty-jajczarskie/wlasciwosci-fizykochemiczne-jaja.html

Właściwości odżywcze produktów spożywczych:

http://www.ilewazy.pl/

Żółtka są podstawą żywienia optymalnego dra Jana Kwaśniewskiego. Zawierają optymalną proporcję białek do tłuszczy.

Miażdżyca

Miażdżyca tworzy się przy wysokich poziomach homocysteiny. W żółtku jajka jest bardzo duża ilość lecytyny. Z lecytyny organizm tworzy cholinę, która bardzo dobrze wpływa na funkcjonowanie mózgu. Lecytyna stabilizuje całą gospodarkę lipidową o organizmie.

Kiedy jesz dużo żółtek to poziomy cholesteroli i trójglicerydów się stabilizują.

Wywiad z prof. Tadeuszem Trziszką


Zobacz artykuły o zdrowiu.

Żółtko jajka – skarbnica zdrowia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przewiń do góry