Wiedza dla Wolności

Dr Jan Kwaśniewski – lekarz wszechczasów

Dr Jan Kwaśniewski (1937 – 2019), absolwent Wojskowej Akademii Medycznej, specjalista medycyny fizykalnej i balneoklimatologii. Stworzył i wypraktykował zasady tzw. żywienia optymalnego, którego podstawą jest tłuszcz.

“Wszystkie choroby powstają z potraw, które zjadamy.”
Herodot

Jak człowiek się żywi, takie ma choroby.

Jedzenie jest najważniejsze:

  • budulec dla ciała;
  • regeneracja;
  • energia.
“Jeśli jedzenie jest najlepsze (optymalne) to nie ma chorób.”
dr Jan Kwaśniewski

Żywienie optymalne powoduje:

  • normalizację wagi ciała, otyli szczupleją, szczupli (za szczupli) przybierają na wadze (jedząc to samo);
  • normalizację czynności organizmu.

Zasady diety optymalnej:

  • życie to jest białko, powinniśmy zjadać najbardziej podobne chemicznie do naszego ciała, czyli zwierzęce:
  • najlepiej na czynność mózgu wpływają tłuszcze zwierzęce (przysłowiowy olej w głowie) i są najlepszym paliwem:
  • węglowodany są znacznie gorszym paliwem niż tłuszcz i zdecydowanie szkodzą w nadmiarze, powodują otępienie (dziennie ok 50 g do maksymalnie 100 g):
    • chleb – najbardziej piekielny wynalazek w dziejach ludzkości;
    • ryż, makarony, mąka;
    • owoce, czym słodsze tym gorsze (fruktoza);
    • cukier, miód (fruktoza).
“Zboże, uprawiane początkowo wyłącznie jako pasza dla bydła, wkrótce stało się pożywieniem ludzi i wynaleziono wówczas bydło ludzkie niewolników. Popatrzcie na te narody Indie, Chiny, Afrykę czyli tych którzy się żywią produktami zbożowymi: proso, pszenica, makarony, ryż. To nie są przodujące narody.”
Fryderyk Engels
filozof, socjolog i biolog!

Kto je produkty zbożowe niewolnikiem być musi, chociażby by był Ministrem, Generałem, Marszałkiem czy Biskupem. Czynność jego umysłu musi być czynnością umysłu niewolnika.

Ci którzy stosują odżywianie optymalne widzą wszystko inaczej i osiągają inne rezultaty. Anglia jedząca na śniadanie jajka na bekonie, była potęgą w XIX wieku. Po zmianie sposobu odżywiania na bardziej pastwiskowy zaczęła podupadać.

Złota proporcja żywienia optymalnego

Podstawą żywienia optymalnego jest zachowanie proporcji pomiędzy zjadanymi:

  • białkami;
  • tłuszczami;
  • węglowodanami.

B : T : W
1 : 2,5÷3,5 : 0,8

Wzorcem jest mleko kobiece.

Uwaga: zjadany tłuszcz nie może się odłożyć w tkance tłuszczowej. Jest to technicznie/biochemicznie niemożliwe. Jest bardzo szybko wychwytywany przez tkani obwodowe z pominięciem wątroby (nie obciąża wątroby) szczególnie dla tłuszczy nasyconych z długimi łańcuchami (powyżej 10 węgli).

Uwaga: Przyczyną miażdżycy są wyłącznie węglowodany.

Uwaga: Nowotwory żywią się cukrem (węglowodany). Wykazał to w swoich badaniach Dr Otto Heinrich Warburg, który w 1931 roku otrzymał Nagrodę Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny. Ciekawe dlaczego te informacje nie są dostępne w oddziałach onkologicznych … a może są … ??? Jakie to trudne do „realizacji” … nie dać jeść nowotworowi i uzdrowić pacjenta (celowo nie użyłem wyleczyć pacjenta).

Jedzenie węglowodanów powoduje otępienie. To jest narkotyk, będący w powszechnym użyciu i … legalny.

“Drapieżniki nie chorują!”
dr Jan Kwaśniewski

Cholesterol

Cholesterol jest bardzo ważnym i potrzebnym składnikiem naszego ciała. M.in. z niego zbudowany jest Twój mózg. Cholesterol jest bardzo potrzebny do wielu funkcji w organizmie. W produktach roślinnych nie ma w ogóle cholesterolu. Czyli organizm musi go wyprodukować i Twój organizm produkuje cholesterol jeśli go nie ma bezpośrednio w jedzeniu. W produktach zwierzęcych bogatych w cholesterol, organizm otrzymuje go już w gotowej postaci, czyli nie wydatkuje dodatkowej energii.

Najbardziej niebezpieczne są trójglicerydy. Surowcem do produkcji cholesterolu są trójglicerydy. Surowcem do produkcji trójglicerydów jest … glukoza a najgorsza jest fruktoza (miód, owoce, połowa cukru). Czyli przy żywieniu optymalnym następuje zmniejszenia i optymalizacja trójglicerydów. Organizm robi to co musi i to co może, czyli wiążąc trójglicerydy i zamieniając je w cholesterol odzyskuje wodór czyli najlepsze paliwo, po spaleniu którego powstaje woda destylowana (czysty produkt i potrzebny do życia).

Śniadanie w Tanzanii

Od lipca 2021 roku, kiedy już ponad rok przebywam większą część czasu w Tanzanii, jem na śniadanie 6 żółtek, podsmażonych na tłuszczu i skwarkach z karkówki wołowej (praktycznie sam tłuszcz, w suahili nundu, przygotowywanych samemu). Do tego ok 50 g masła min. 82% tłuszczu i kilka ząbków czosnku ok. 5 gram.

Dar es Salaam, Tanzania, 2021-08-25
Składniki Waga



Stosunek do białka Wartość

porcji Białka Tłuszcze Węglowodany suma Białka Tłuszcze Węglowodany energetyczna

[g] [g] [g] [g] [g] [-] [-] [-] [kcal]










żółtko 120.00 18.60 33.84 0.00
1 1.82 0.00 380.40
karkówka wołowa tylko tłuszcz (w suahili nundu) 15.00 0.36 13.35 0.00
1 37.08 0.00 119.55
masło 50.00 0.30 41.50 0.40
1 138.33 1.33 376.50
czosnek 5.00 0.32 0.03 1.43
1 0.08 4.45 7.60











190.00 19.58 88.72 1.83 110.12 1 4.53 0.09 884.05

Smacznego i Zdrowego żółtka !

A dla tych, którzy nie kumają powyższego:

“Gdyby poglądy powszechnie propagowane, przez Instytut Żywności i Żywienia, były słuszne, to nie było by chorych.”
dr Jan Kwaśniewski

Zobacz artykuły o zdrowiu.

Dr Jan Kwaśniewski – lekarz wszechczasów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przewiń do góry